دسترسی سریع مقالات

پشتیبانی سایت چیست؟ (5 وظایف پشتیبان سایت)

پشتیبانی سایت چیست

یکی از جنبه‌های حیاتی هر وب‌سایت، پشتیبانی سایتی موثر و قوی است. پشتیبانی به معنای ارائه خدمات و رفع مشکلات به کاربران وب‌سایت می‌باشد و در بسیاری از موارد، نقش بسیار مهمی در موفقیت یک وب‌سایت ایفا می‌کند. تغییراتی در سایت ایجاد میشود که جزئی است، اما برخی از آنان نیز بزرگ هستند که ممکن است در سایت ما تاثیر بسیاری بگذارند.پس برای جلوگیری از خطرات و تغییرات احتمالی به پشتیبان سایت نیاز است.در این مقاله، به اهمیت ویژگی‌ها و اصول پشتیبانی وب‌سایت پرداخته خواهد شد.

پشتیبانی سایت چیست؟

اگر شما برای کسب کار خود وب سایت دارید باید از پشتیبان سایت استفاده کنید. پشتیبان وب اول سایت طراحی می کند و در مرحله دوم مهم ترین کار پشتیبان، پشتیبانی از سایتی که طراحی کرده می باشد.

پشتیبانی سایت یعنی به طور مرتب وب سایت را چک کرده که خطایی نداشته باشد و آن را بروز نگه داریم. این کار باید همیشه وجود داشته باشد تا بتوانید سایت به روز و به سئو سایت بهبود ببخشید.

شرکت های کوچک و بزرگ به منظور حفظ مشتری، باید به نگهداری وب سایت اهمیت دهند. گذاشتن چند عکس شاید کار آسانی باشد اما نگهداری وب سایت اگر مرتبط چک نشود، ممکن است مشکلات و خطا ها ظاهر شوند و سلامت سایت را به خطر بیندازند.

پس کار خود را به افرادی که خدمات پشتیبانی سایت قوی انجام میدهند بسپارید. نظارت منظم سایت به شما کمک میکند تا بدون نقص به کسب کار خود ادامه دهید. اگر سایت وردپرسی دارید از مقاله نگهداری سایت وردپرسی استفاده کنید.

 

وظایف پشتیبانی سایت

 

انواع پشتیبانی سایت

پشتیبان سایت انواع مختلفی دارد:

1.پشتیبانی فنی سایت: 

 خدماتی است که مربوط به مسائل فنی سایت میشود مثل مشکلات دامین و هاست، امنیت سایت، نصب افزونه ها در وردپرس و بروزرسانی سایت. در کل میتوان گفت رفع خطا ها و باگ های سایت مهم ترین وظیفه پشتیبان فنی سایت است.

2.پشتیبانی محتوایی سایت:

اینجا شما باید محتوای سایت را بروزرسانی و محتوای جدیدی بنویسید. پشتیبان محتوایی باید در سئو حرفه ای باشد تا محتوایی هدفمند و سودآور تهیه کند تا باعث افزایش رتبه بندی در گوگل شود.

3.پشتیبانی گرافیک سایت:

این بخش شامل قالب و عکس و بنر های مربوط به کار پشتیبانی گرافیک سایت است که باید به روزرسانی شود.

توجه داشته باشید که بروز کردن اطلاعات و انتشار منظم محتوا مهم ترین کار پشتیبانی محتوایی است.

وظایف پشتیبانی سایت 

  1. بر طرف کردن مشکلات، خطا و باگ ها
  2. تحلیل و دلیل بروز مشکل 
  3. بروز بودن سایت با جدید ترین افزونه ها
  4. بهینه سازی و امنیت سایت
  5. پاسخ به کاربران و افزایش بازدید از سایت 

نتیجه‌گیری
پشتیبانی وب‌سایت نقش اساسی در موفقیت و پیشرفت یک وب‌سایت ایفا می‌کند.با توجه به اهمیت پشتیبانی، حفظ تجربه کاربری، حل مشکلات فنی، و استفاده از ابزارهای اتوماتیک می‌تواند به بهبود کلان ساختار و عملکرد وب‌سایت کمک کند. با ایجاد یک فرآیند پشتیبانی مؤثر، وب‌سایت خود را بروز و عالی نگه دارید.

اگر شما فردی هستید که به تازگی وارد دنیای طراحی سایت با وردپرس شده اید مطمئنا بیشتر از این ها با این دست مشکلات روبرو خواهید شد بنابراین کار را به پشتیبان وردپرس بسپارید و با خیال به دیگر جنبه های کسب کار آنلاین خود بپردازید.



     

    بدون پشتیبان سایت نمیتوانید وب سایت خود را همیشه در دسترس نگه دارید و نمیتوانید در گوگل رتبه خوبی داشته باشید.امیدوارم این آموزش مورد پسند شما قرار گرفته باشه اگر سوالی دارید در بخش دیدگاه با تیم میکاوب به اشتراک بگذارید.

    5/5 - (1 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *