دسترسی سریع مقالات

نگهداری سایت وردپرسی + 10 وظیفه مهم آن

نگهداری سایت وردپرسی

اگر سایتی را راه اندازی کردید و فکر میکنید کارتان تمام شده، در اشتباه بزرگی هستید!! همه ی سایت ها به نگهداری دائمی نیاز دارند. ما در این مقاله می خواهیم نحوه نگهداری سایت وردپرسی را به شما توضیح دهیم.وردپرس یک سیستم عالی برا مدیریت محتوا در اینترنت است. اگر میخواهید سایت خود را بروز نگه دارید باید به خوبی از آن نگهداری کنیم. نگهداری از سایت های وردپرسی دغدغه مهمی است و نمی توان به هر کسی سپرد متخصصان تیم میکاوب اینجا هستند تا مشکل نگهداری سایت شما را حل کنند.

چه زمانی نگهداری سایت وردپرسی را انجام دهیم؟

بعد از راه اندازی وب سایت با وردپرس نگهداری و تعمیر سایت را انجام نمیدهد مگر اینکه چیزی خراب شود. اگر عملکرد بهینه میخواهید باید کار های ساده نگهداری را انجام دهید. این نگهداری سایت وردپرسی باعث می شود تا سایت شما در بهترین شکل باشد.

اگر وب سایت شلوغی رو دارید سعی کنید هر دو سه ماه یکبار چک لیست را مرور کنید اما سایت های کوچکتر هر پنج، شش ماه یکبار کار نگهداری را انجام دهند. اگر وظایف مهم و اساسی نگهداری سایت را نمیدانید به مقاله وظایف پشتیبان سایت مراجعه نمایید.

 وظایف مهم برای نگهداری سایت وردپرسی

وظایف مهم و اساسی نگهداری سایت وردپرسی

  • رمز عبور وردپرس را تغییر دهید
  • از سایت خود پشتیبان تهیه کنید
  • پرونده های وردپرس را بروز کنید
  • ارور 404 و صفحات خراب سایت را چک و درست کنید
  • افزونه ها و فایل های غیر ضروری را حذف کنید
  • پایگاه داده را بهینه کنید
  • وضعیت سئو را بررسی کنید

 

رمز عبور وردپرس را تغییر دهید 

اولین دفاع شما رمز های عبور وردپرس است. شما باید از رمز های منحصر به فرد برای حساب های آنلاین خود استفاده کنید که شامل سایت وردپرس، پایگاه داده و حساب های FTP یا SSH  هستند.

توصیه میشود در نگهداری سایت وردپرسی خود رمز عبور خود را مرتبا تغییر دهید. اگر از گذرواژه های قوی استفاده میکنید که آنها را فراموش کردید سریعاً رمز خود را تغییر دهید.

مشکل رمز های قوی حفظ نشدن آن هست به همین دلیل ما توصیه میکنیم که از برنامه LastPass برای ذخیره رمز عبور استفاده کنید.

از سایت خود پشتیبان تهیه کنید

از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تعداد زیادی از افزونه های پشتیبان وردپرس مانند افزونه BackUp WordPress یا افزونه UpdraftPlus وجود دارد.

احتمال دارد گاهی اوقات بدون اینکه متوجه شوید، قطع شود. پس شما هر چند وقت یکبار افزونه پشتیبان خود باید به صورت دستی اجرا کنید و بعد ببینید در مکان مناسب ذخیره شده باشد.

پرونده های وردپرس را بروز کنید

بروز کردن وردپرس یکی از بهترین روش هایی مطمئن برای نگهداری سایت وردپرسی است. به روز رسانی برای افزونه ها، هسته و قالب های وردپرس است. شما باید همیشه تمام قالب و افزونه ها خود را به روز نگه دارید.

برای بروز کردن دستی وردپرس، به صفحه WordPress Updates مراجعه کنید، تمام افزونه ها و قالب ها را چک کنید تا مطمئن شوید بروزرسانی شده.

ارور 404 و صفحات خراب سایت را چک و درست کنید

حتماً صفحات خود را چک کنید تا از خطای 404 دور باشد و لینک های شکسته و صفحات خراب سایت را درست کنید، شما دوست ندارید مخاطبان صفحه ای خالی و بی محتوا ببینند پس مراقب صفحات 404 باشید.

هنگامی که یک صفحه در وب سایت شما نیست اما کاربر آن را درخواست می کند و خطای 404 دریافت می نماید. این ارور به این دلیل رخ میدهد که کاربر آدرس را اشتباه تایپ کرده است.

افزونه ای مثل Broken link checker شما را از لینک ها مخرب آگاه می سازد و شما به راحتی می توانید لینک ها را درست کنید.

 

نگهداری سایت وردپرس

 

افزونه ها و فایل های غیر ضروری را حذف کنید

خیلی وقت ها حافظه وردپرس پر می شود و سایت های وردپرسی به این دلیل کند می شود چون با تعداد زیادی از افزونه ها و قالب های بدون استفاده حافظه پر می شود.

وقتی این فایل ها رو هم انباشته شود سرعت سایت کند می شود. شما باید وارد پوشه wp-content فایل های اضافی را حذف کنید و فایل های php و عکس های بلا استفاده را پاکسازی کنید.

شما همچنین میتوانید از افزونه Media Cleaner استفاده کنید.

این افزونه یک سطل زباله است که شما میتوانید فایل هایی که نمی خواهید در آنجا قرار میدهید و هر زمانی که بعضی از فایل ها را نمی خواهید میتوانید آنها را به صورت کامل حذف کنید.

پایگاه داده را بهینه کنید

وردپرس بیشتر اطلاعات و داده ها را در پایگاه داده ذخیره می کند. با گذر زمان پایگاه داده اطلاعات و داده های غیر ضروری را جمع می کند.این حجم پشتیبان گیری را افزایش میدهد که بر بارگیری، بارگذاری و تهیه نسخه پشتیبان تاثیر بگذارد.

بهینه سازی پایگاه داده وردپرس در نگهداری سایت به شما این امکان را میدهد تا بی نظمی و بهبود عملکرد پایگاه داده را سریع تر انجام دهید.

نگهداری وب سایت وردپرسی

وضعیت سئو را بررسی کنید

اخرین توصیه  ما برای محافظت از سایت دقت روی سئو و ترافیک سایت است، که بخش مهمی هم هستند. شما در اینجا باید ببینید صفحات شما ایندکس شده یا خیر، و بعد باید ببینید که با چه کلماتی چه رتبه ای هستید.

اگر رتبه شما خوب نیست از افزونه yoast seo استفاده کنید. این افزونه به شما کمک میکند تا محتوای خوب و سئو شده ای درست کنید.

نگهداری از سایت وردپرسی کار سخت و دشواری نیست، فقط کافیه از ابزارها و بهترین افزونه وردپرس استفاده کنید. 

با انجام دادن کارهایی مانند توجه به سئوی سایت می توانید از سایت وردپرسی نگهداری کنید و کار هایی که گفته شد باعث بهبود سایت شما می شود.امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا نگهداری سایت وردپرسی را به خوبی انجام دهید. سوالی داشتید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

درضمن اگر نیاز به پشتیبانی سایت داشتید، تیم میکاوب با تیمی متخصص و باتجربه آماده همکاری با شماست.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *